دستگاه برق اظطراری
نوشته شده توسط : سام سنایی

دیزل ژنراتور | دستگاه برق اظطراری | گروه صنعتی دیزل لند

دیزل ژنراتور: وسیله ای است که می تواند در زمانی که با قطعی برق روبرو می شوید به کارتان بیاید! بیاید با این وسیله کاربردی بیشتر آشنا شویم.

دیزل ژنراتور | دستگاه برق اظطراری | گروه صنعتی دیزل لند

دیزل ژنراتور وسیله ای است که می تواند به عنوان منبع تغذیه اضطراری برای خانه یا منبع انرژی برای تجهیزاتی که به توان بالایی نیاز دارند عمل کند. از اتصال کوتاه یا آسیب به تاسیسات الکتریکی نیز جلوگیری می کند.

هر دیزل ژنراتور که در بازار پیدا می کنیم از نظر اندازه، قدرت، موادی که از آن ساخته شده است، اندازه مخزن سوخت و همچنین عناصر اضافی و تک فاز یا سه فاز بودن آن متفاوت است. این عوامل بر قیمت محصولات تاثیر می گذارند .

اگر مطمئن نیستیم که نصب ما تک فاز است یا سه فاز بهتر است یک ژنراتور برق سه فاز را انتخاب کنیم. این دستگاه در هر دو دستگاه سه فاز و تک فاز کار می کند.

گروه صنعتی دیزل لند

دیزل ژنراتور چگونه کار می کند؟

مجموعه های دیزل  ژنراتور چگونه کار می کنند؟ همه چیز از موتور شروع می شود، جایی که انرژی احتراق به انرژی مکانیکی تبدیل می شود. در نتیجه چرخش روتور، به نیروی محرکه الکتریکی تبدیل می شود که سپس به جریان الکتریکی در مدار استاتور تبدیل می شود.

کل فرآیندی که در بالا توضیح داده شد در ژنراتور به اصطلاح انجام می شود که توسط موتور فوق الذکر هدایت می شود. همه چیز دقیقاً شبیه این است فقط اگر دستگاه ما یک ژنراتور برق اینورتر باشد. در مورد واحدهای فریم که از نظر فناوری کمتر پیشرفت کرده اند، فلایویل نیز نقش مهمی را ایفا می کند و در غیر این صورت عملکرد تقریباً یکسان است.

قوانین استفاده از دیزل ژنراتور

استفاده از آن بسیار آسان است و در دفترچه راهنمای ضمیمه شده به دستگاه به تفصیل توضیح داده شده است.

به یاد داشته باشید که هنگام استفاده از چنین وسایلی همیشه دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید و قوانین ایمنی را رعایت کنید. اگرهیچ تخصصی در این زمینه ندارید، با یک برقکار تماس بگیرید که منبع تغذیه پشتیبان را وصل می کند و تمام دستورالعمل های یک ژنراتور خاص را در اختیار شما قرار می دهد.

هر مجموعه ژنراتور اصول عملیاتی مشابهی دارد. این موارد را باید به خاطر بسپارید:

ابتدا دستگاه هایی را که به بیشترین انرژی نیاز دارند وصل کنید،

بیش از نیم ساعت از ژنراتور برق با بار کامل استفاده نکنید،

دستگاه هایی را که بیش از توان ژنراتور مصرف می کنند وصل نکنید،

از وسایلی استفاده کنید که دود اگزوز را فقط در فضاهای باز منتشر می کنند.

به یاد داشته باشید که در صورت استفاده از دیزل  ژنراتور در خارج از منزل، از آن در برابر آب و هوا محافظت کنید.

مجموعه ژنراتور را در یک اتاق خشک و دارای تهویه مناسب نگهداری کنید،

به یاد داشته باشید که دستگاه را حداقل یک بار در سال سرویس کنید.

خرید دیزل ژنراتور | تولید دستگاه برق اظطراری | گروه صنعتی دیزل لند

کجا می توان از دیزل ژنراتور استفاده کرد؟

موقعیت های زیادی وجود دارد که یک دیزل ژنراتور می تواند مفید باشد. مجموعه های تفریحی بدون برق، در مکان های خصوصی و عمومی در صورت قطع قطع برق، کار در فضای باز ،  اینها فقط چند نمونه هستند. در کل باید گفت هر کجا که احتیاج به برق است و سیستم شهری برق در دسترس نیست، به کمک ما می آید.

دیزل ژنراتور نیز در بسیاری از محیط های کاری ضروری هستند. صرف نظر از اینکه یک سایت ساخت و ساز، دفتر، بیمارستان، فروشگاه بزرگ یا سالن تولید باشد. دیزل ژنراتور را می توان در همه جا یافت.

کدام دیزل ژنراتور را انتخاب کنیم؟

در کل دو نوع دیزل ژنراتور تک فاز و سه فازوحود دارد . اولی پاسخی است به اینکه کدام دیزل ژنراتور برق را برای خانه خود انتخاب کنید، در حالی که دومی برای ساخت و ساز ایده آل است، به عنوان مثال زمانی که نیاز به برق رسانی به ماشین های ساختمانی یا سایر دستگاه های پرقدرت دارید.

دیزل ژنراتور سه فاز همچنین برای افراد خصوصی که می خواهند چندین دستگاه را به طور همزمان وصل کنند عالی است. این نوع دیزل ژنراتور برق را به طور مساوی توزیع می کند که از آسیب به ژنراتور جلوگیری می کند.

با خواندن مشخصات محصول، مطمئناً متوجه خواهید شد که آیا یک دیزل ژنراتور برای شما مناسب است یا خیر!

اگر می خواهید از ابزارهای برقی خاصی استفاده کنید، ابتدا بررسی کنید که آیا دیزل ژنراتور با آنها سازگار است یا خیر. هر ژنراتوری برای اتصال آن به الکترونیک توصیه نمی شود.





:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: